Дослідницька технологія

Дослідницька технологія У технології «навчання як дослідження» формуються дослідницькі навички, досвіддослідження як метод і сутність наукового пізнання; навчання сприяє не суто засвоєннюзнань як узагальнень, прийнятих у даний момент, а оволодінню самим процесом, у якомустворюються й перевіряються дані узагальнення. Структура діяльності учня щодо вирішення творчо-пошукових завдань є такою:
1) аналіз суті завдання:
- усвідомлення завдання – з'ясування наявності інформації (виділення елементів), виявлення структурних зв'язків і відносин;
- актуалізація й організація знання – пошук інформації, розпізнавання виду завдання, виділення окремих елементів та їх вивчення, комбінування окремих деталей, перегрупування елементів;
- формулювання нового завдання;
2) усвідомлення проблемності (суперечливості) завдання, формулювання проблеми;
3) пошук плану вирішення:
- висування гіпотези (ідеї про можливий шлях вирішення проблеми і задуму їїреалізації);
- доведення гіпотези;
- складання розгорнутого плану вирішення;
4) втілення рішення:
- реалізація послідовних дій згідно з планом;
- доведення того, що результат задовольняє вимоги завдання;
5) ретроспективний аналіз завдання (рефлексія), визначення і закріплення прийомів, якіпривели до мети:
- обговорення даного рішення з погляду його раціональності;
- з'ясування ефективності різних прийомів, узагальнення їх у певній системі;
6) зіставлення вирішеного завдання з іншими, виявлення загальних закономірностей. Наразі можна визначити наступні переваги використання технології навчання як дослідження:
- високий рівень фундаментальної підготовки;
- гнучкість програм і змісту навчання;
- конкуренція серед учнів;
- конкуренція серед викладачів, до яких записується певна кількість учнів;
- формування надійних практичних навичок аналізу, обґрунтування концепції, прийняття рішень, які спрямовані в майбутнє;
- співпраця з компаніями та обґрунтування для них комплексних пропозицій;
 - розвиток самостійності учнів, відповідальність за результати, вміння працюватиу складі тимчасових проектних груп.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вчитель - це вічний двигун людської душі, а вчительська праця - це щоденна творчість і мистецтво. В. Сухомлинський