Технологія проблемного навчання Така організація процесу навчання, в основі якої лежить створення викладачем самостійної пошукової діяльності школярів із розв’язання навчальних проблем, у ході якої формується нове знання, уміння, навички та розвиваються здібності, активність, зацікавленість, ерудиція, творче мислення та інші особисто значущі якості.
Цілі та завдання проблемного навчання:
• набуття знань, умінь, навичок;
• засвоєння способів самостійної діяльності;
• розвиток пізнавальних і творчих здібностей.
Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.
Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:
• учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
• зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
• викладає різні точки зору з одного й того ж питання;
• спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
• ставить конкретні запитання (на узагальнення, обґрунтування, конкретизацію, логіку мислення);
• визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
• ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар